• |  
           

Obsługa klienta w parabankach

Instytucje pozabankowe nieco inaczej podchodzą do obsługi klienta (kredytobiorcy) niż banki detaliczne. Na czym polega różnica w przyjmowaniu wniosków kredytowych w parabankach i na jakich elementach obsługi klienta parabanki budują długoterminowe przewagi konkurencyjne? O tym kilka słów w artykule.

Kanały kontaktu z klientami w instytucjach pozabankowych

Parabanki spotkasz w odsłonie stacjonarnej (oddziały), multimedialnej (pożyczka gotówkowa udzielana wyłącznie przez kanał online), w formacie dojazdu do klienta (popularny model domowy stosowany przez największe firmy branżowe). W oddziałach stacjonarnych jest najdrożej ze względu na utrzymanie pracowników. Pozyskanie kredytu we wstępnym etapie odbywa się przez kontakt z doradcą, przez dedykowaną infolinię lub przez formularz multimedialny widoczny na serwisie parabanku. Kontakt z doradcą jest najczęściej mało opłacalny. Ponosisz bowiem koszty pozaodsetkowe. Te stanowią wynagrodzenie agenta. W szczególnych przypadkach warto jednak korzystać z doświadczonych agentów parabanków. Wielu z nich udziela pożyczek gotówkowych nawet mocno ryzykownym klientom po wcześniejszym wywiadzie środowiskowym. To dotyczy najczęściej nieco większych kredytów gotówkowych, w których występuje solidne zabezpieczenie majątkowe. Własna ocena klienta przez agenta parabanku to jedna z kluczowych przewag konkurencyjnych. Banki detaliczne dla porównania poruszają się jedynie w obrębie prawa bankowego i wytycznych KNF. Nie ma tutaj mowy o żadnych naruszeniach.

Czytaj więcej »